Resultaten & Jaarverslag 2022

We hebben in 2022 vele mooie grote en kleinere projecten mogen realiseren. Transparante communicatie daarover vinden we erg belangrijk. Als donateur wil je weten waar jouw donatie aan wordt besteed, en dat begrijpen we. We delen daarom graag de behaalde resultaten en cijfers van 2022 in het jaarverslag.

605 vervoers- en communicatiemiddelen

MIVA ontving het afgelopen jaar wederom vele hulpaanvragen van projecten uit landen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika. Alle aanvragen zijn beoordeeld aan de hand van onze beleidscriteria.

In 2022 heeft MIVA voor ruim 1,6 miljoen euro projecten gefinancierd in Afrika, Azië en Latijns Amerika. We financierden in dat jaar maar liefst 605 vervoers- en communicatiemiddelen:

Shilpa bereikt twee keer zoveel mensen dankzij auto

Het is amper voor te stellen, maar in India bestaan nog steeds leprakolonies. Afgeschermde woonwijken waar families in afzondering wonen omdat ze zijn verstoten uit hun gemeenschap. Zuster Shilpa zet zich met hart en ziel in voor mensen met lepra in India. Toen de donateurs van MIVA ervoor zorgden dat Shilpa een eigen auto kreeg, was ze dolblij. Nu kan ze zelfs patiënten thuis bezoeken die ver buiten de stad en de kolonie wonen.

Medische zorg voor de meest kwetsbaren in Tanzania

Pionier Geofrey zet zich in voor goede primaire gezondheidszorg in het westen van Tanzania. Het rotsachtige landschap zorgt voor flinke uitdagingen. Het ziekenhuis in Sumve biedt zorg aan mensen in een groot gebied. Bijna honderdduizend mensen, verspreid over 24 dorpen, zijn voor gezondheidszorg afhankelijk van Geofrey’s ziekenhuis.

Nicole komt op voor vergeten bevolking in gevaarlijk gebied

Zuster Nicole wil mensen op tijd naar het ziekenhuis brengen want daardoor worden er levens gered. Wat het werk extra moeilijk maakt zijn de enorme afstanden en de slechte staat van de wegen - als er al wegen zijn. “Soms heb ik wel 6 uur nodig om mijn
bestemming te bereiken. Bovendien was ik altijd bang voor autopech. In mijn achterhoofd speelde constant de vraag: kan ik nog wel thuiskomen?

Met de juiste middelen kunnen lokale hulpverleners in ontwikkelingslanden de meest kwetsbaren in afgelegen gebieden bereiken. Juist op die plekken waar de hulp het hardst nodig is. Zo bieden zij hoop op een betere toekomst. We zijn trots op de resultaten, die we alleen dankzij de bijdrage van onze donateurs kunnen bereiken. Enorm bedankt!

Jaarverslag 2022

In ons jaarverslag lees je meer informatie over onze missie, werkwijze, de cijfers en de projecten die we steunen.

Send this to a friend